Kde nakupovať na internete?

By Unknown - decembra 01, 2013

V poslednej dobe, kedy čoraz viac rastie trend nakupovania cez internet, som aj ja prepadla pohodlnému nakupovaniu z tepla domova. Poznáte to. Človek príde unavený/zničený/nahnevaný z práce alebo zo školy a má chuť sa akurát tak zachumlať do deky, piť čaj, počúvať hudbu a spraviť si niečím radosť. Ako slečna Wikipedia rozšírila moje obzory, prvé e-shopy vznikli už v 90.rokoch 20.storočia, veľké „boom“ však nastalo až po roku 2000. U mňa „boom“ internetového nakupovania začal asi pred nejakými piatimi rokmi. Aj to veľmi pozvoľna. Doniesol sa ku mne vtedy link na odskúšaný španielsky e-shop s hodinkami.

Z tohto e-shopu si objednala hodinky už snáď celá moja rodina aj známi. Hodinky sú o dosť lacnejšie ako v kamenných obchodoch v Bratislave a aj oproti slovenským e-shopom, s ktorými som to porovnávala (na názvy si už bohužiaľ nepamätám). Hodinky prídu v peknej krabičke, s certifikátom kvality a so zárukou. Známy si odtiaľ objednával hodinky a do 48 hodín od objednávky mu už volal kuriér v Bratislave, že má preňho hodinky. Bohužiaľ, moje skúsenosti s niektorými slovenskými e-shopmi sú také, že občas im to trvalo aj dlhšie ako týždeň (a to mali vraj daný tovar na sklade). Ja konkrétne mám už päť rokov hodinky Citizen s Eco Drive, ktoré nosím pomerne často a nebol s nimi najmenší problém. Stránky sú v angličtine a doručenie v rámci Európy kuriérom zadarmo.

Martinus
www.martinus.sk
Z tohto kníhkupectva objednávam knižky tiež pomerne dlho, asi väčšine z Vás bude tento e-shop dobre známy. Odkedy som v Bratislave, teší ma aj to, že si viem knižky objednať, osobne vyzdvihnúť na predajni a ušetriť na poštovnom. Ako som dnes kontrolovala svoj profil, dokopy som už odtiaľ nakúpila 64 kníh a mám aj pomerne bohatý wishlist.

E-shop overený mnohými nákupmi, parfémy sa tam dajú zohnať podstatne lacnejšie. A keď si nepotrpíte na krabičke, v ktorej parfém dostanete, viete ušetriť ešte aj na tom. Okrem parfémov tam v poslednej dobe celkom pribúda aj kozmetika a doplnky (napr. dobre známy Tangle Teezer so 40% zľavou). Ja používam parfém Beckham Intimately, ktorý na týchto stránkach vždy zoženiem za zlomkovú cenu toho, čo by ma stále v kamennom obchode. Mávajú pomerne často celkom veľké zľavy a len zadaním e-mailovej adresy môžete získať 2€ zľavu pri prvom nákupe. A ešte Vám pošlú aj malý darček k nákupu! Takto pred Vianocami sa to celkom hodí. :-)

Podobne ako na xparfemy tu veľmi rada nakupujem. Sú to obzvlášť také vychytávky, gadgety a podobne, ktoré v obchodoch len tak ľahko nezoženiete (aspoň nie takto pekne na kope). Zatiaľ všetky darčeky odtiaľ zakúpené vždy potešili. Takisto mávajú často zľavy a viete získať zľavu k prvému nákupu u nich a takisto dostanete malý darček k nákupu, ktorý si dokonca viete vybrať.

Zatiaľ som tu príliš nenakupovala, mám za sebou asi 3 nákupy z toho e-shopu. Vždy však prebehlo všetko hladko a rýchlo. Oblečenie mi prišlo kvalitné a rovnaké, aké bolo zobrazené. Keď nakupovať športové oblečenie cez internet, tak jedine tu. Mávajú navyše aj pekné zľavy, stačí to len odsledovať.





Sashe, Fler
www.sashe.sk ; www.fler.cz
Viac menej dve stránky, ktoré fungujú na rovnakom princípe. Združujú šikovných ľudí so šikovnými ručičkami, ktorí tvoria originálne veci a predávajú ich. Môžete tu nájsť veľmi zaujímavé kúsky, ktoré vedia oživiť aj najnudnejší outfit alebo príbytok. Mojim najlepším úlovkom bola brošňa v tvare chrobáka, ktorú som kupovala ako dar. A zožala veľký úspech! :-)







Fashion Days
Privátny nákupný klub, kde nájdete oblečenie najrôznejších značiek, rýchlo sa obmieňajúce a pre všetkých členov domácnosti (ako aj pre domácnosť samotnú). Čo dodať? Raj pre nákupnú maniačku a shopoholika. J Priznávam, že nie je v mojich silách sledovať všetky kolekcie, ktoré sa tam postupne objavujú (a hlavne by som tam minula asi aj poslednú korunu). Pri platbe kartou je poštovné zdarma.




Pamätám si tento e-shop ešte keď predávali len spodné prádlo. V poslednej dobe tam začalo pribúdať oblečenie všetkého druhu (už aj pre mužov), plavky, košielky a podobne. Ja si odtiaľto však striktne objednávam spodné prádlo a prípadne pančušky, ktoré tu vždy zoženiem v nejakej akcií za pekné ceny. Napríklad mali akciu na čierne oblečenie počas amerického „Black Friday“.


A mnou milovaný a asi najčastejšie využívaný e-shop. Jedna z vecí, ku ktorým ma dotiahol priateľ a za čo ho neskutočne milujem. Za rok, čo sme spolu, som už na ebayi spravila asi 60 nákupov. Naučila som sa filtrovať medzi kvalitnými vecami a nekvalitnými vecami a v priebehu toho roku som si nakúpila všetko cez mobil a budík až po kabelky a oblečenie (či už značkové alebo neznačkové). Všetko mi vždy prišlo pomerne rýchlo, kvalitné a sedelo mi to akoby to bolo na mňa šité J S ebayom som určite na mojom blogu neskončila (a ani tak rýchlo neskončím) a časom sa zameriam aj na osvedčených sellerov (predajcov), bidy, na tipy ako rozoznať kvalitu od nekvality, ako trafiť správnu veľkosť a prípadne aj s ďalšími návodmi ohľadom ebayu. A rada by som preto zaviedla na mojom blogu slovo „ebayoholik“, pretože to trefne vystihuje, čím som. J

A dobrá rada na záver. Vždy pred elektronickým nákupom by ste si mali overiť reputáciu daných stránok (fóra, recenzie atď.), spôsoby platby a všímať si aj podozrivé znaky podvodných e-shopov. Ale o tom všetkom už v nejakom ďalšom článku.

Aké e-shopy navštevujete Vy? Dávate prednosť skôr slovenským/českým e-shopom alebo zahraničným?

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov