DIY

Vianočná edícia: Vaječný likér

By Unknown - decembra 19, 2014

Môžem Vám s radosťou oznámiť, že už mi konečne skončil semester, nasťahovala som sa späť domov a čo sa týka práce, tak som dobehla všetko, čo som nestíhala.. Čo z toho vyplýva? Konečne sa môžem naplno pustiť do práce na blogu a snáď aj konečne na nejaké to video.V najbližších dňoch tu pribudne aj recenzia na memebox, dmbox aj ladybox (či na novú limitovanú edíciu od Catrice). Dnes to však vezmeme zľahka - receptom na vaječný likér. Recept mám od svojej babičky, ktorá ho v tejto podobe robí už od môjho detstva (pre nás, ako deti, samozrejme bez alkoholu). Ja sama som ho robila už 3 roky po sebe a pomaly sa z toho stáva tradícia.. :-)

Čo budete potrebovať?
2 dl mlieka
1 vanilkový cukor + podľa chuti kryštálový cukor
1 plechovka salka
2 žĺtka
2 dl rumu (alebo podľa chuti)
2 dl vodky (alebo podľa chuti)

V prípade detskej verzie stačí vymeniť alkohol za mlieko.

POSTUP: V troche mlieka rozmiešame 2 žĺtka.


V zvyšku mlieka rozmiešame kryštálový aj vanilkový cukor a necháme ho prejsť varom. Potom pridáme vajíčka so zvyškom mlieka a poriadne všetko zamiešame.


Po vychladnutí pridáme salko, rum a vodku. Ja pridávam salko hneď po dovarení (schladí to celú zmes) a potom pridávam alkohol. Nebojte sa, keď bude celá zmes v tomto prípade riedka, po úplnom vychladnutí sa zahustí. Pri prelievaní do fľaše môžete celú zmes ešte precediť, ale nám osobne tam prípadné "zrazeniny" chutia. :-) Pri servírovaní som ešte likér posypala nastrúhanou čokoládou pre lepšiu chuť (a pre efekt)..


Šťastné a veselé!


Dajte mi vedieť, ako Vám vaječný likér chutil, prípadne nejaké Vaše recepty.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov