Stoja štetce Real Techniques za to? (originál vs. fake) + tip na čistenie štetcov

By Unknown - marca 07, 2017

Myslím, že už som Vám niekde na blogu písala, že moje úplne prvé štetce na makeup bola bambusová sada od značky Zoeva. Tie štetce mám dodnes a sú takmer ako nové. Ďalšie štetcové prírastky potom boli skôr individuálne kupované, prevažne z ebay alebo z rôznych paletiek. A keďže moje srdiečko začalo "pišťať" po niečom kvalitnejšom a ospievanom, padla voľba na štetce od Real Techniques. Keďže som na tie roztomilé veci, samozrejme som si musela vybrať štetce aj s krásnou cestovnou taštičkou. Cena celého set bola 33,36€, ale keďže to bol limitovaná edícia, na eshopoch som ich už nenašla.

Zdroj: Vlastná fotografia
Na zadnej strane balenia je presný popis všetkých štetcov, ako aj ich využitia. Podľa mojich "štetcových" skúseností skôr platí, že by ste každý štetec mali používať tak, aby sa Vám s ním dobre pracovalo. Napríklad ak máte malé líčka, tak je problematickejšie používať na nanášanie lícenky štetec, ktorý máte cez pol tváre.. :-)

Zdroj: Vlastná fotografia
Ak by Vás ale predsa len zaujímala ukážka ako ktorý štetec presne použiť, tak pripájam video z oficiálneho youtube kanála značky s krátkou ukážkou tejto sady v praxi.


Čo sa týka spracovania a kvality štetcov, tak štetiny sú na dotyk veľmi príjemné a jemné. Zároveň sú však veľmi husté a tak akurát dlhé, takže sa so štetcami veľmi dobre a precízne pracuje. Real Techniques používa syntetické štetiny, čo však mne osobne neprekáža, najmä ak sú takej kvality ako tieto. Ako jedinú nevýhodu by som videla lesklé rúčky, na ktorých je veľmi rýchlo vidieť odtlačok od makeupu či prach z púdru.
Zdroj: Vlastná fotografia
Po tom, ako som si zakúpila štetce Real Techniques, som mala nutkanie porovnať ich s nejakými lacnými a veľmi dostupnými napodobeninami z ebay. Tento štetec používam na kontúrovanie a stál ma 2 doláre (kúpiť si ho viete tu). Musím sa priznať, že som si ho celkom obľúbila. Nemá tak husté a akurát dlhé štetiny ako originál Real Techniques štetce, čo znamená, že sa s ním pracuje trošku horšie. Ale stále si myslím, že za dva doláre je to veľmi slušný štetec. Líčim sa s ním takmer denne, nevypadávajú z neho žiadne chlpy, nepichá, skôr opačne je podľa mňa tak jemný ako originál a dokonca už prežil aj pár mokrých čistení bez zmeny kvality.

Zdroj: Vlastná fotografia
Po týchto skúsenostiach som chcela vyskúšať aj celú sadu štetcov na štýl Real Techniques z ebay (kúpila som ich tu), ktoré ma stáli 4,81 dolára. Prišla som na to, že pri nich bol rovnaký problém ako pri tom predchádzajúcom - neboli tak husté a štetiny boli trošku dlhšie, takže sa pri používaní výraznejšie ohýbajú ako originály. Avšak sú rovnako jemné a kvalita je stále vyššia ako pri lacnejších drogériových štetcoch. Nedosahuje to však kvalitu Real Techniques, čo som ale za danú cenu ani neočakávala.

Zdroj: Vlastná fotografia

Myslím, že z celého článku vyplýva, že štetce značky Real Techniques sú proste lepšie ako tie z ebay. Cena jedného štetca RT je od 7€ do 15€ v závislosti od typu štetca. Samozrejme sa dajú zakúpiť aj výhodnejšie sady za cca 25-35€, čo už nie je také strašné. Myslím si, že štetce dlhšie vydržia, líči sa s nimi úžasne, keďže sú jemné a držia svoj tvar. 
A teraz sa dostávame k tomu ale. Ak sa začínate líčiť a nie ste si isté, aké štetce (tvary a veľkosti) sa Vám budú dobre používať, prípadne ak nechcete platiť väčšie peniaze za štetce, tak tie štetce z ebay inšpirované Real Techniques Vám môžem len odporučiť v porovnaní napríklad s obdobne drahými štetcami od essence. Za dané peniaze dostanete pomerne slušnú kvalitu, avšak treba počítať s tým, že to nie je až tak dobrá kvalita ako pri originálnych štetcoch od Real Techniques.


Zdroj: Vlastná fotografia
A ešte bonusová recenzia na záver. Štetce treba čistiť. To nie je asi nič prevratné a nové pod slnkom. :-) Perieme svoje oblečenie, vysávame, utierame prach a rovnako sa musíme starať aj o štetce. Ja svoje štetce čistím "na sucho" - to znamená, že ich vydezinfikujem a utriem do vlhčenej servítky. Prípadne na ne nastriekam aj čistič na štetce z DM a opäť ich vyčistím o dezinfekčnú vlhčenú servítku. To je také to bežné denné čistenie, aby som sa nemusela báť infekcií či akné. Avšak štetce pravidelne čistím aj hĺbkovo "na mokro". Doteraz to prebiehalo tak, že som na štetec dala trochu mydla na ruky (samozrejme čo najviac šetrné, aby Vám nepoškodilo štetiny štetca) a o ruku som štetec čistila, až kým nebol čistý. Asi Vám nemusím hovoriť, ako rozmočené ruky som mala po vyčistení všetkých štetcov. A tak som si z ebay kúpila podložku na čistenie štetcov za 2,50 dolára (kúpiť môžete tu), ktorá je zatiaľ asi jedným z najlepších nákupov z tejto stránky. Na spodnej časti má prísavky, takže sa Vám neposúva po celom umyvadle. Zároveň obsahuje viacero štruktúr, vďaka čomu štetec kvalitnejšie vyčistí. Dokonca aj štetce, ktoré sami dlhšie nedarilo úplne vyčistiť od makeupu teraz vyzerajú ako nové! Navyše bez rozmočených rúk..

Zdroj: Vlastná fotografia
Aké štetce používate najradšej? Ako ich čistíte?

  • Share:

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Tie z ebay by som určite skúsila, mne je ľúto dať toľko za originál aj ked viem, ze original je len jeden a ze priamo RT su urcite ina debata. No uz len ten pocit, ze ich mam "akoze" by bol super :D Ja sa snažím čistiť tiež často a tiež mám ten sprej s DM, ale vždy zabudnem , lebo sa ponáhľam do práce -_- možno by som mala menej pupáčikov na tvári potom :D

    OdpovedaťOdstrániť