Vianočná edícia - Christmas Tag

By Unknown - novembra 20, 2014

Sériu vianočných článkov musí doplniť určite aj nejaký ten TAG. Vybrala som si (ako inak) tag s otázkami o Vianociach, ktorý som našla tu. Chcela som ho pôvodne už natočiť na video, ale keďže ešte stále nie som doma, tak aspoň ho napíšem.

1. Kedy si sa začala tešiť na Vianoce?

Väčšinou moja eufória začína už v októbri, kedy objednávam prvé darčeky. Pod návalom povinností to na mňa tento rok prišlo neskôr - asi až začiatkom novembra. A vďaka tomu, že ešte stále je do Vianoc dosť času, stihla som kopec vianočných dekorácií poobjednávať z ebay.. :-)

2. Máš adventný kalendár?
Áno, každý rok, zatiaľ ale vždy len ten čokoládový. Ako tak ale pozerám na tie nááádherné kozmetické adventné kalendáre, tak od budúceho roka budem mávať asi taký. Tento rok sme sa s priateľom dohodli, že si spravíme DIY adventné kalendáre - on naplní ten pre mňa a ja ten pre neho. Tak som sama zvedavá, čo všetko si tam nájdeme.. :-)



3. Aké sú tvoje obľúbené vianočné filmy?
Každoročne nesmie chýbať Popelka a Love Actually. Aj keď ten prvý spomínaný film už ani nemám rada, skôr ho pozerám z nostalgie (preto ho asi aj každoročne zaraďujú do programu). Mám však rada

4. Máš nejaké vtipné vianočné príhody?
Jediná, ktorá ma napadá (a z ktorej má celá moja rodina srandu), je z Vianoc, kedy som sa dala dokopy s priateľom. Boli sme spolu asi dva a pol mesiaca a tak som ja bola s mojou rodinou u babičky kúsok od Žiliny a on bol so svojimi rodičmi. Na štedrý večer (po večeri) sme sa šli pekne rodinne prejsť po úúúplne zasneženej priehrade, z ktorej bol asi 3 metrový spád s metrom snehu smerom na pole. A ako som priateľovi odpisovala na smsku a kráčala som, tak sa nečakane priehrada zatočila do jednej strany. Jednou nohou som sa zaborila do snehu, čo malo za následok stratu mojej rovnováhy a krásne som sa kotúľala asi meter z toho zrázu. V prvej chvíli som sa musela straaaašne smiať. Priamo to videl len bratranec, ako som jednu sekundu kráčala a druhú som zrazu na hrádzi nebola (Houdini by mi mohol závidieť! :-)) Musela som sa odtiaľ vyhrabať sama, lebo všetci boli v záchvate smiechu hore... Doteraz keď sa tade prechádzame, tak mi to zakaždým pripomenú... :-)
Potom už mám príhody, ktoré nie sú ani tak vtipné, ako skôr "cute". Ako malá som napríklad videla Santa Clausa (doteraz ma udivuje detská predstavivosť) - videla som sobov, sane, aj kooopec červenej. Bohužiaľ to nikto iný nevidel, lebo som bola pri inom okne. Nevytvorilo to žiadnu vieru v Santa Clausa ani nič podobné (na to som bola celkom reálne zmýšľajúce dieťa), ale straaašne by ma zaujímalo, čo som vlastne videla.. Či to bola len detská predstavivosť, odraz svetla alebo ...skutočný Santa Claus? :-)))
Asi najromantičkejšia príhoda z Vianoc je tá, keď priateľ minulý rok na Vianoce 25.12. ráno nasadol do auta a išiel za mnou z Bratislavy až na Oravu (kvôli dvom dňom), aby sme mohli osláviť Vianoce spolu. Trvalo mu to asi 6-7 hodín (lebo boli zlé zasnežené cesty, GPS ho navigovala cez neprejazdné cesty apod.). Ale asi si to budem pamätať navždy.
A tým som svoje vianočné príhody asi vyčerpala, väčšinou sa tie vtipné veci hold dejú na Silvestra... :-)


5.Aký je tvoj typický vianočný deň?
Mojim dlhoročným cieľom je prežiť Vianoce tak, že sa ráno zobudím (o nejakej 10?), dám si krásne raňajky - nejaké perníky a čajík - na terase s výhľasom na zasnežené kopce a veeeľa snehu. Potom nejaké tie rozprávky, možno lyže alebo bežky. A večer nachystanie večere, prechádzka, darčeky, hranie a spievanie kolied, varené víno (možno nejaká rozprávka pred spaním?).. Mmmm...
Realita? Strašne ďaleko od tohto plánu.. Keďže mám veľkú rodinu a väčšinou nás na Vianoce býva tak 12-13, tak od rána sa chystajú raňajky, potom sa pripravuje všetko jedlo na večer (rozumej x kíl šalátu, nakoľko muži v našej rodine prevládajú nad ženami), balia sa darčeky, pripravuje sa stôl.. Vlastne je to celkom veľký neorganizovaný chaos, ale s mojou rodinou to má svoje čaro. A vlastne by možno moje "vysnívané" Vianoce, ako som ich popísala úplne na začiatku otázky, boli nudné.. :-)

6. Čo večeriate na Vianoce?
Behom rokov sa to vlastne dosť menilo.. Prvým chodom je oplátka a oplátkové trubičky s medom. Potom nasledujú opekance. Kto by nevedel, tak sú to vlastne také malé "buchtičky" s makom, orechami či hocičím iným. Prechádzame na kapustnicu, z ktorej som dlhé roky ja osobne jedávala len štavu s kopou smotany (aby tú šťavu nebolo cítiť) :-). V posledných rokoch múdriem a dospievam, takže raz ročne tú kapustnicu zvládnem so všetkým, čo k nej patrí.. No a potom už len rezeň či ryba so šalátom. Zemiakovému šalátu som na chuť bohužiaľ ešte neprišla, ale rezeň či rybu zvládam. Moja mama sa kedysi dusila na Vianoce kosťou s kapra (ešte predtým, ako by som si to mohla vôbec pamätať), takže aj keď sme mávali kapra, ja ani ona sme ho nejedávali. Potom sme mávali pangasiusa či iné ryby, pre mužskú časť rodiny rezne chýbať proste nemohli.



7. Máte nejaké vianočné tradície?
Celý vianočný deň sa všetci príbuzní motajú po kuchyni a s "niečim" pomáhajú. Je jedno s čím, ale každý priloží ruku k dielu. Aj keby mal len "obyčajne" miešať alebo umývať riady. Neviem, či to tiež mám zaradiť medzi tradície, ale babička robí každý rok skvelý vaječný likér, po ktorom sa vždy len tak zapráši.. Pred vianočnou večerou dáva zase babička pod všetky taniere peniaze a keď sme mávali kapra, tak aj šupiny. Vraj to zabezpečí na celý rok dostatok peňazí (ak sa nemýlim). Pri oplátke zase babička každému pomaže čelo medom. Nie sme príliš veriaci, takže kríž to nie je. A vždy nezabudne babička na poznámku "Aby ste boli sladkí po celý rok!".. :-) Každoročne pri prípitku spomíname aj na tých, ktorí už s nami nie sú a venujeme im chvíľku ticha. Poslednou tradíciou, ktorá ma napadá, je rozbaľovanie darčekov. Neviem, či to bolo zavedené kvôli dráždeniu trpezlivosti tých najmladších, ale vždy sa začína od najstaršieho. A ja, ktorá som bola dlhé roky najmladšia, som sa hold vždy načakala. Našťastie bol potom brat a teraz ďalší brat, čiže postupne sa dostávam vyššie a vyššie.. :-)

8. Aké sú tvoje obľúbene vianočné pesničky?
Presné poradie neviem, ale tieto:
- Mariah Carrie - All I Want For Christmas Is You
- Jingle Bells
- Jingle Bells Rock
- Train - Shake Up Christmas
- O, Tannenbaum (asi jediná nemecká, čo sa dá počúvať)
- Frozen - Do You Want A Build A Snowman? (zaradila som si ju medzi vianočné a milujem ju!)
- IMT Smile - Najkrajšie Vianoce
- Wham! - Last Christmas
- Miro Žbirka - Každý deň budú vraj Vianoce
- Chris Rea - Driving Home For Christmas
- Dean Martin - Let It Snow
A to som určite na kopec pesničiek zabudla.. :-)


9. Aký najlepší vianočný darček si dostala?
Zodpovedať túto otázku bude asi trochu problém. Pretože keď dostanem darček, viem od koho som ho dostala, že je to darček, ale k akej to bolo príležitosti, to si proste nepamätám.. :-)

10. Živý alebo umelý stromček?
Živý! Ale keďže je z neho veľa ihličia, je to jednorázová vec a nevydržia príliš dlho, tak máme ten umelý. Aj to ešte nie náš, ale požičaný (aspoň ho hodíme naspäť do garáže a nemusíme ho mať v byte)..


Budem rada, ak sa so mnou podelíte o svoje vianočné príbehy.

  • Share:

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Ja sa tiež začínam každoročne tešiť na Vianoce už v niekoľkomesačnom predstihu :D Potom sa mi známi len vysmievajú, že čo si spievam vianočné pesničky, keď ešte nie je ani november, bla bla bla...
    Super nápad s tými DIY adventnými kalendármi s priateľom :) To by ma nenapadlo, haha
    A inak pri štedrej večeri nejedávate ovocie? :)
    Vidím, že aj vianočné songy máš samé moje obľúbené ♥ Aj teraz mám pustený môj "Christmas playlist" - samé staré klasiky, a naše (niektoré) krásne slovenské skladby :)

    • Vintage Freak •

    OdpovedaťOdstrániť