piatok 9. januára 2015

Healthy Lifestyle Diary I.

Krásny deň Vám všetkým želám!

Kto okrem mňa dostáva tie "najlepšie" nápady v sprche? 
Pred pár dňami som si povedala, že jednoznačne musím niečo so svojou postavou, stravou aj pohybom robiť. Nikdy som nebola príliš chudá, ale ani tučná. Držala som sa väčšinou niekde medzi tým. Určite za to mohol aj pohyb, vďaka ktorému som si potom mohla dopriať aj nezdravšie jedlá bez toho, aby som nejako extrémne pribrala.  Prešla som si rôznymi obdobiami, o ktorých sa môžete dočítať v článku nižšie, až som dospela do tohto bodu. Do bodu, kedy som na pohyb či zdravú stravu príliš veľa času nemala. Prestala som raňajkovať (nestíhala som), začala som mať rada nezdravé jedlá, ktoré som dovtedy snáď ani nikdy nevyskúšala (napríklad na rebrá ma naučil priateľ. nikdy predtým som ich nemala). A keďže sa mi predtým ako som sa dala dokopy s priateľom podarilo schudnúť cca. 10 kíl a dostať sa do dobrej kondície, tak som nadobudla pocit, že si môžem dať tu tam aj niečo nezdravšie, či vynechať cvičenie. Častokrát sme napríklad mali rezervovaný bedmintonový kurz, ale ruku na srdce, o 8 večer? Raz som to zrušila ja, inokedy sa nechcelo priateľovi. Neobviňujem z toho priateľa. Len je jednoducho ďalším faktorom. Nestačí tak "zmotivovať" len seba na pohyb, ale i ďalšiu osobu. Našťastie som sa po celé to obdobie, čo sme spolu, snažila aspoň 2-3 krát do týždňa cvičiť. Ale spolu s nezdravou stravou, neskorými večerami či nepravidelným jedením mi to bolo skoro nanič. Jedine na ako také udržanie kondície, na chudnutie však určite nie.


Hovorí sa, že hlavným krokom k zmene alebo k odstráneniu zlozvyku je jeho uvedomenie. Ja som si uvedomila všetky chyby, okolnosti i faktory. A tak som sa rozhodla pustiť sa do toho znovu a definitívne. Naučiť sa okrem pozitívneho "ÁNO" (poďme na večeru, poďme na pivo a pod.) hovoriť aj to "NIE". Nie nezdravému jedlu. Nie vynechávaniu cvičenia. Nie zanedbávaniu seba samej. Samozrejme je pohodlnejšie, jednoduchšie a rýchlejšie spraviť si "vifonku" miesto šalátu alebo sa ísť navečerať niekde "mimo" (čo obnáša väčšinou nezdravšie jedlo). Je pohodlnejšie necvičiť. Ale nie je to zdravé. Nie je to prospešné. A pre mňa je takýto životný štýl zlozvykom. 
Našťastie si pamätám a viem, ako som sa cítila, keď som mala o 10 kg menej. Keď som denne cvičila a pravidelne jedla. Okrem pekného plochého brucha a minima celulitídy som mala aj neuveriteľný prebytok energie po celý deň. Som človek, ktorý cvičí ráno, ešte pred raňajkami. Nemusím sa odličovať, ráno mám väčšie odhodlanie cvičiť ako večer a nemusím ísť cvičiť hladná, resp. sa mi nestane, že pôjdem cvičiť najedená. Energia z tohto cvičenia sa ma potom drží celý deň a ráno ma to perfektne preberie.
A tak som sa odhodlala spraviť to tentokrát správne. Nič nezanedbať, nič nepodceniť. Nepovedať si ani jeden deň "mne sa dnes nechce". Už 7.deň cvičím (každý deň), vylúčila som úplne alkohol aj prílohy k jedlám. Naopak som zaradila do jedálnička kopec zdravých bielkovín, zeleniny a ovocia. Čo sa týka ovocia, tak mi najviac vyhovuje pomixované vo forme smoothie či rôznych raw dezertov. Na zeleninu mám v týchto chladných mesiacoch chuť hlavne ako prílohu miesto zemiakov či ryže (napríklad som mala mäso s uvareným karfiólom). Už som dokonca prekonala aj malú krízu, kedy sa mi včera extrémne nechcelo cvičiť. Nakoniec som sa však predsa donútila. Dnes ma aj kvôli tomu napadlo v sprche, že by som si mohla založiť niečo ako "mini denník" o zmenách a o ich "dôsledkoch". Odkedy som začala, stále chudnem. Chcem však chudnúť zdravo, preto je mojim prvých cieľom za 2 týždňe zhodiť 2-2,5 kg. Keďže za 7 dní sa mi 1 kg podarilo zhodiť, tak si myslím, že som na dobrej ceste. Zatiaľ najviac nezdravá bola moja včerajšia večera s priateľom, a to sme šli na veganské menu do úplne skvelej zdravej reštaurácie v Petržalke. Kto ste z Bratislavy či okolia, určite reštauráciu Good Five odporúčam. Za nezdravú večeru to označujem kvôli rizotu, v ktorom bolo okrem kopca zeleniny aj parmezán a smotana. A prílohou bolo na panvici robené tofu v nejakej vajíčkovej kruste. Na druhú stranu tam bol aj kopec zeleniny, polievka bola z hokaido tekvice s kokosovým mliekom, takže ešte stále to bola zdravá "nezdravá" večera. Na ďalšie zhrešenie sa tak skoro nechystám, cieľ je jasný - zlepšiť svoj životný štýl. Samozrejme nejaké to kilo aj zhodiť. Prišla som na to, že mi to asi pôjde lepšie, keď budem pravidelne prispievať - písať, fotiť, udržovať svoje zapálenie. Každý deň teda bude nejaká časť môjho healthy lifestyle diary, či už to bude fotka, video, článok alebo "len" príspevok na FB. 



Keďže väčšina žien sa snaží schudnúť alebo vyformovať svoju postavu podľa svojich predstáv (ruku na srdce, kto je 100% spokojný a nechcel by niečo zlepšiť/zmeniť?) a zdravý životný štýl sa dostáva do povedomia, dúfam, že Vás budú tieto mojej príspevky zaujímať.. :-) Aj ja sama som zvedavá, koľko kríz či pokušení príde. Priateľ niekde čítal, že 21 dní trvá, aby si človek vytvoril rutinu. Ja som včera čítala, že 66 dní trvá zbaviť sa zlozvyku. Tak uvidíme, ako dlho to bude trvať mne.. :-)



Ako sa udržujete vo forme? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára