DIY

Vianočná edícia - Zdravé bielkovinové cookies bez múky

By Unknown - novembra 22, 2014

Tento recept som našla pár dní dozadu na facebookovej stránke "Fitness recepty" a musím sa priznať, že ma veľmi zaujal:


"Budeme pořebovat:
- 1 vanička nízkotučného tvarohu
- 3 bílky
- 1/2 hrnku malin (můžou být i mražené)
- hrst nasekaných mandlí
- 1/2 hrnku ovesných vloček

Vyšleháme bílky, poté přidáme tvaroh, vločky, maliny a mandle. Vše smícháme dohromady a dáváme lžící na pečící papír, snažíme se udělat malé bochánky. Pečeme asi 10 minut na 220 stupňů. Kdo má rád sladší, může přisladit javorovým sirupem "


Ale už pri nákupe potravín som narazila na problém. Nemali tvaroh, aký som potrebovala, len ten hrudkový. Tak som vzala ten, prihodila som jogurt a už sa začal rysovať úplne iný recept.. :-)) Nejaké ingrediencie sa pridali, iné odobrali a trochu som zmenila postup. A čo vzniklo?


Čo teda budeme potrebovať?

- ovsené vločky - približne 300g
- 4 bielka
- hrudkový tvaroh
- veľký jogurt - 320g
- maliny
- brusnice
- škorica
- med


Nie všetky suroviny mám odfotené, pretože som sa až neskôr rozhodla, že si k brusnicovej variante pridám aj trochu bio medu a škorice.



Najskôr som rozmiešala tvaroh s jogurtom, aby som trošku "rozbila" hrudky.


Potom som pridala vločky a bielka. Narozdiel od pôvodného receptu som bielka nevyšľahala na sneh.


Potom som len miešala a miešala. Keď bolo všetko dobre zmiešané, rozdelila som si celé cesto do dvoch nádob.


 Do jednej som pridala mrazené maliny a do druhej trochu škorice, dve lyžičky medu a brusnice.


Zapla som si rúru na 210°C, aby sa mi rozohriala.


Veľmi rada pri pečení používam pečiaci papier. Nemusíte potom nič umývať a mazať, papier potom jednoducho vyhodíte. Použila som ho aj teraz a naukladala som naň malé kôpky z oboch príchutí.


Po 10 minútach pečenia bolo hotovo. Vyšlo mi z týchto ingrediencií 16 ks cookies. Aj keď tie brusnicové vyzerajú "spečene", tak nie sú. Len tie brusnice tak stmavli počas pečenia.


Skoro všetky cookies som preukladala na tanier (mala som čo robiť, aby som ich nezjedla!) a boli pripravené na konečnú fotku a podávanie.


Cookies nádherne rozvoňali byt, obzvlášť tie škoricové. Na chladné zimné večery budú k čaju to pravé! Navyše je to veeeľmi zdravé a chutné hrešenie. Určite som ich nerobila poslednýkrát a už teraz sa teším na všetky možné kombinácie.


Máte radi "zdravé" pečenie alebo uprednostňujete klasiku?

  • Share:

You Might Also Like

2 komentárov

  1. Vyzerajú lákavo, hneď by som si dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už si dlhšie robím zoznam receptov, ktoré chcem vyskúšať, keď prídem domov na sviatky. Tento rozhodne pridávam! :) Konečne niečo zdravé :D Doteraz ma síce veľmi bavilo piecť a skúšam rozličné recepty, ale tie sú až nechutne nezdravé, plné cukru.
    Tak sa teším, keď napečiem tieto cookies a bez výčitiek svedomia si ich môžem dať ^_^

    OdpovedaťOdstrániť