Ach, tie videoblogy...

By Unknown - mája 15, 2014

Už dávnejšie som Vám spomínala, že uvažujem aj nad točením videí k blogu. Len som vo veľa veciach zakliatý perfekcionista. A točenie videí (ako aj písanie blogu) patrí do tejto mojej perfekcionistickej obsesie. Články na blogu pred zverejnením čítam minimálne dvakrát s odstupom času a upravujem slovosledy či rovno celé vety. Fotky k produktom radšej nedám, ako by mali byť zlé. Alebo ich znova prefotím a upravím. V skratke, keď niečo robím, tak sa skutočne snažím robiť to naplno so všetkým, čo k tomu patrí (dúfam, že je to vidieť aj na výsledkoch). 





Na videoblogy pozerám už dlhšiu dobu a mám ich skutočne rada. Musím sa priznať, že mi je trochu ľúto, že na Slovensku nemáme žiadnu youtuberku, ktorej vblog by sa Vám hneď vynoril pred očami. Jediné dve, ktoré poznám a ktoré ako tak sledujem, sú Lyanelle Beast (ktorej skutočne musím pochváliť novú blond farbu, veľmi jej pristane) a Msl3lnik, ktorá už skončila. Nechcem dievčatá podceňovať a nemyslím to nijako zle (sama na ne pozerám) ale stále ich videoblog nie je meno kričiace z davu ako napríklad v Čechách


GettheLouk


PetraLovelyHair 


Plum Foolery


Luxy Lady (ktorá mimochodom natočila práve včera video k začiatkom na YouTube)


Keď sa ma niekto spýta na slovensko-český blog/videoblog, tak menujem vyššie uvedené české blogerky a až potom 

ako jedinú slovenskú Lyanelle


A je to škoda! Písané blogy (fashion/beauty) sú na slovensku celkom rozšírené a niektoré sú aj na veľmi vysokej úrovni. Myslím si, že aj my na Slovensku máme na to, aby tie videá dosiahli českých či svetových youtuberiek... Len mám pocit, že veľa dievčat sa bojí na Slovensku ísť "s kožou na trh" alebo nevedia, ako na to. Je iné, keď píšete články o nejakom produkte, ako keď prezentujete samú seba vo videu. A nebudeme si klamať, na Slovensku a v Čechách tááák radi ľudia kritizujú. Sami by častokrát ničoho podobného neboli schopní či nemali na to odvahu, ale nadšene sa hneď navezú do prvej chybičky, ktorú spravíte. Ale ako som sa za svoj život naučila - jedným uchom dnu a druhým von. Hlavne že to baví Vás a dávate do toho maximum! :-)


Nechcem týmto celým povedať, že očakávam, že začnem točiť videá, všetci sa zo mňa posadia na zadok a budem najlepšia. Týmto celým sa snažím skôr prehovoriť aj k ostatným slovenských (samozrejme aj českým) blogerkám, ktoré čítajú môj blog. Ak uvažujete aj nad videoblogom, choďte do toho! Dobrých videoblogov je na Slovensku a v Čechách pomerne málo a keď si dáte skutočne na videu záležať, aj Vy môžete byť tými zaujímavými a dobrými. Pozrite si videá iných, ako sa to približne robí. Prečítajte si názory ľudí na rôzne videá (čo sa im páči, nepáči, aké dlhé video ľudia chcú a podobne). Návodov na strihanie videí nájdete na internete nekonečne veľa v rôznych jazykoch a programoch. Aspoň čo sa týka strihania videí, tak s tým mám už dlhoročné skúsenosti (len som nikdy nestrihala samú seba na obraze, ale iných), čiže ak budete chcieť začať a poradiť v tejto oblasti, rada Vám pomôžem, poposielam linky, poradím... :-)


Teraz si možno hovoríte - ako sa mi to jednoducho hovorí, keď nemám ešte žiadne video. Ale dôvody som Vám vysvetlila už vyššie. Videá robiť chcem, len ich chcem robiť dobre hneď od začiatku. Samozrejme prvé videá budú, čo sa prejavu týka, možno viac nervóznejšie a roztrasenejšie. Ale aspoň z tej technickej stránky chcem mať istotu, že to bude dobré. Že budem mať dobré svetlo, pozadie, kameru, obsah... A preto čítam, čítam a čítam najrôznejšie návody a rady, pozerám na najrôznejšie videoblogy.. Keďže celé moje snaženie vyzerá tak, že by som počas leta (po skúškovom) mohla pridať už nejaké prvé video, tak budem veľmi rada, ak mi dáte nejaké tipy na samotnú tému či obsah videa Na to, čo by Vás bavilo a čo by ste chceli v takomto videu vidieť (TAGy, návody, "kecacie video", nákupy..)

  • Share:

You Might Also Like

1 komentárov

  1. :D mna moc tagy nebavia ale raz za čas nezaškodia. ja by som určite odporučala nejake ličiace, alebo klasika nakupy a novinky , prijde mi to ovela viac zaujimave vo videu než na blogu.. ale ako kedy...
    určite sa tešim na tvoje videa :) a držim ti palce nech sa ti to dari ako chceš

    www.sweetlollipopqueen.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť