Vianočná edícia: Čokoládové cupcakes s vanilkovým krémom

By Unknown - decembra 15, 2014

Nedávno som pridávala na facebookové stránky aj na instagram fotku mojich domácich cupcakes. Keďže ste mi písali, že by ste chceli aj recept, tak prečo nie? Ale už bolo napečené a tieto cupcakes najzdravšie nie sú, tak tentokrát fotopostup nebude. Len Vám to všetko krásne opíšem.. :-)


Čo budete potrebovať?

Na cesto:

125g masla
2 vajcia

150 g kryštálového cukru (alebo podľa chuti)
200 g polohrubej múky
125 ml mlieka 
2 čajové lyžičky kypriaceho prášku

pol čajovej lyžičky soli
2 polievkové lyžice kakaa (nesladeného)
čokoláda nasekaná na kúsky (podľa chuti)

Na polevu:
1 mascarpone (myslím, že je to 225 - 250g, dá sa nahradiť aj lučinou, neochuteným pomazánkovým maslom, philadelphiou)
125 g masla
kaviár z jedného celého vanilkového lusku
jednu fľaštičku (tú malú) vanilkovej esencie
práškový cukor podľa chuti

CESTO: Aby sa s maslom lepšie pracovala, nechala som si ho rozpustiť v hrnci a rozmiešala som ho najskôr s cukrom a potom som postupne pridala aj vajíčka. Pridala som kypriaci prášok, soľ a kakao a poriadne som celú zmes pomiešala. Potom som pridala postupne múku a na záver mlieko s čokoládou. Všetko dobre zamiešame. Rúru predhrejeme na 180 °C. Do muffinového plechu som dala košíčky a tie som naplnila tak do 2/3. Pečieme 20 minút. Zmes by mala vyjsť na 12 ks.

KRÉM: Rozpustila som si maslo v mikrovlnke a postupne som pridávala mascarpone. Keď bola zmes dobre zmiešaná, pridala som vanilkovú esenciu (ja som ju mala z Lidlu), kaviár z vanilkového lusku a dochucovala som postupne cukrom. Na chvíľu som zmes odložila do chladničky, aby dobre zatuhla.

Cupcakes po vybratí z rúry musíte nechať poriadne vychladnúť, aby Vám krém nestekal. Ja mám zdobičku kúpenú z Kiku alebo podobného obchodu, ktorá je plastová, ale dajú sa kúpiť vo väčších obchodoch aj sáčky, na ktoré si viete dať nádstavce na zdobenie. Do nich naplníte zmes a dávate ju krúživým pohybom od vonkajšej strany cupcakes až do stredu. Na záver som ich posypala modrým cukrom zo zdobiacej sady z Lidlu. Keď som ich robila predtým, rozvaľkala som si marcipán a formičkou som si z neho vykrojila malé stromčeky, ktoré som potom dala na krém. Ak si ozdobíte všetky cupcakes krémom, skladujte ich v chladničke, aby sa Vám krém neroztiekol.

Rada na záver: Nekupujte si kypriaci prášok z Lidlu a nepoužívajte ho na žiadne pečenie pod 1h. Obsahuje totižto nejakú odrodu (chlorid amónny alebo uhličitan amónny? Nie som chemik, ale niečo také bolo v obsahu) amoniaku. Ak pečiete menej ako hodinu, tak Vám všetky koláče zostanú smrdieť po amoniaku (farbe na vlasy). Takto sa mi podarilo pokaziť prvú várku týchto cupcakes. Chutí to normálne, ale nehorázne smrdeli. Vraj po hodine pečenia sa táto "vôňa" odstráni, ale ja takýto kypriaci prášok nebudem radšej asi používať už do žiadneho pečenia.

Dobrú chuť!


Určite mi dajte vedieť, ako Vám chutili.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov