sobota 5. decembra 2015

KETODIET - Začíname (predstavenie a prvý deň)

Ahojte!

Asi každá žena pozná pocit, keď nie je s niečím na sebe spokojná. Či už sa jedná o veľa kíl, málo kíl, veľký nos, malé či veľké prsia, vysokú či nízku výšku.. Mohla by som tak menovať ďalej a asi každá z nás by sa v niečo našla. :-) Ja spadám do tej kategórie s kilami. Nikdy som nebola extrémne chudá ani extrémne tučná. Vždy som bola ten priemer, čo spadal do chudšej tvarovanej postavy (presýpacie hodiny). Ako som však nastúpila na vysokú školu, do veľkej miery sa to zmenilo. Začala som rovno pracovať, začala som nový vzťah a s vodičákom prišlo aj auto. Nehovoriac o nedostatku času na hocičo okrem spomínaných povinností. V tomto štádiu je to viac-menej doteraz. Pridala som si ešte ďalšiu prácu a už nemám čas vôbec na seba. Do školy mám neskutočne veľa zadaní, ktoré musím z týždňa na týždeň odovzdávať a som viac menej v neustálom strese. To sú dôvody, prečo som sa rozhodla prijať snáď svoju prvú spoluprácu na blogu - Ketodiet. 


Prišlo mi to ako riešenie môjho nedostatku času a zároveň razantnú zmenu môjho doterajšieho životného štýlu. Pokúšala som sa zase začať zdravo a vyvážene stravovať, ale samozrejme sa vždy naskytla nejaká "špeciálna" príležitosť, kedy som to vynechala. Potom prišla ďalšia a ďalšia a bolo po mojom celom snažení. Hold taký začarovaný kruh... Teraz som však odhodlaná, nebudú žiadne výnimky ani "špeciálne" príležitosti. Uvedomila som si totiž, že nič nie je také špeciálne, aby ma to stále prípadne zdravie. Zatiaľ som úplne zdravá, ale uvedomujem si, že takýto životný štýl, aký vediem, by mohol mať zlé dopady na moje zdravie. Ale stačilo zamýšľania a vysvetľovania. Viete, čo je vlastne KetoDiet?


KetoDiet je proteinová dieta, ktorá sa skladá z troch krokov. Samozrejme prvý krok je "najdrastickejší". Je povolené jesť 5 krát denne jedlo z KetoDiet doplnené vybranými druhmi zeleniny. Samozrejme táto fáza trvá rôzne dlho v závislosti od toho, koľko vlastne chcete zhodiť. Potom nasleduje druhá fáza, kedy sa 4 krát denne je jedlo z KetoDiet a jedno jedlo denne je "normálne", avšak bez príloh a malo by byť bohaté na bielkoviny. Sú povolené už i ďalšie druhy zeleniny. V tretej fáze sú jedlá KetoDiet na jedálnom lístku už len 2 krát denne a 3 krát denne by to mali byť jedlá bohaté na bielkoviny. Povolené sú už i mliečne bielkoviny a snáď všetky druhy zeleniny. Táto diéta sľubuje takmer nízke riziko jojo efektu, chudnutie bez úbytku svalov (keďže prijímate vysoké množstvo proteínov), nie je nutné počítať kalórie a výsledky prichádzajú rýchlo.
Ja som dostala na otestovanie balíček na 4 týždne, kde sú takmer všetky druhy príchutí a uvažujem, že si na vyskúšanie doobjednám tie, ktoré tam nie sú (aj tak po 4 týždňoch budem musieť papať 4 KetoDiet jedlá denne, tak to miniem).  


Zatiaľ mám za sebou prvý deň. Na raňajky som mala omeletu so slaninovou príchuťou s fazuľovými luskami. Chutilo mi to, tak snáď mi to vydrží aj v ďalších mesiacoch. :-) Na desiatu som mala proteínový drink s banánovou príchuťou. Bol dobrý, ale na mňa prehnane sladký. Keďže sú to však približne 2dcl, tak sa to dá zvládnuť piť po troškách. Možno budú ďalšie príchute lepšie. Na obed som mala dve tyčinky, banánovo-kokosovú a vanilkovú. Ak ste niekedy skúšali proteínové tyčinky napríklad z DM, tak tieto chutia viac-menej rovnako. Poobede som si dala hríbovú polievku a na panvici s trochou oleja som si na ňu spravila hríbiky. Musím sa priznať, že som bola veľmi prekvapená príjemným dochutením polievky, spolu s hríbikmi (mala som ich tam len pár) bola skutočne veľmi sýta a mala som problém ju dojesť.. :-) Zároveň mi ku koncu vadilo, že je na mňa dosť slaná, keďže normálne takmer vôbec nesolím. Ale ak ste naučení "bežne" soliť, tak Vám to vadiť asi nebude. Na večeru budem mať ešte proteínový drink, asi s kávovou alebo čokoládovou príchuťou. Je potrebné piť minimálne 2 litre vody denne, ale z toho proteínu ste dosť smädní aj sami od seba, takže miesto dvoch litrov som dnes vypila asi minimálne 3 litre. :-)









Kedysi som držala Dukanovu dietu (asi najviac ju preslávila Kate Middleton) a skutočne fungovala. Problém však bol, že bolo nutné brať mix vitamínov, keďže v bežných proteinových potravinách (mäso, tofu, bielka) chýba mnoho vitamínov. Zároveň bolo potrebné pridávať aj minimálne lyžicu a pol vločiek kvôli vláknine. Preto mi KetoDiet zatiaľ zložením prišla vhodnejšia, nakoľko všetky potraviny majú pridané potrebné vitamíny a minerály, a hneď od 1.fázy je možné jesť vybrané druhy zeleniny. Čiže mi príde trošku vyváženejšia. Uvidíme, ako budem spokojná po týždni či mesiaci.

1 komentár:

  1. Sem tam si kúpim proteínovú tyčinku, ale papať toto celý deň by bola celkom výzva! :) A ešte raz píšem, obdivujem, že si sa na to dala pred Vianocami. :D bude to skúška ohňom! :) Ja by som možno tiež vydržala, ale len do momentu, kým by som nezbadala parížske rožteky :D. Ale s novým rokom sa aj ja chystám stravovať zdravšie a hlavne papať viac a teda hlavne viac zeleniny a ovocia. :)

    OdpovedaťOdstrániť