SKÚŠAM: Čítačka Amazon Paperwhite 2

By Unknown - augusta 20, 2014

Od mala som veľmi rada čítala. Moja vášeň k čítaniu vlastne začala Harrym Potterom, ktorého som dostala na Vianoce tuším v 2.ročníku ZŠ. Behom 2-3 dní som ho celého prečítala a zamilovala som sa do kníh. Potom samozrejme nasledovali ostatné diely HP, Traja Pátrači, Malý princ od Exupéryho aj povinné čítanie. A postupne som sa dostala až ku knihám o Parapsychológií či psychológií, Danovi Brownovi, básniam aj ekonomickým učebniciam. Moju vášeň však ani toto neutlmilo a stále si v rámci odpočinku rada prečítam dobrú knihu.
Dnes som sa rozhodla, že to tu chvíľu nebude len o kozmetike. Musím sa s Vami podeliť o moje dojmy z čítačky, ktorá mi robí v posledných dňoch (a mesiacoch) veľkú radosť.. Ešte donedávna som bola veľmi veľkým zástancom papierových kníh a čítačku by som do ruky nechytila. Lenže keď bývate v byte, je rozdiel, či máte jednu čítačku alebo 30 kníh. A na financiách tiež spoznáte, či kúpite jednu čítačku či 20 kníh. Vezmime to však postupne.



Čítačka je pomerne malá a ľahká. Váži len 209g. Pri výbere čítačky som chcela samozrejme aj niečo pekné. Táto bola matne čierna a hneď si ma získala. Musíte ju samozrejme čistiť (ako všetko matné) inak sa Vám "upacká", ale to som za problém nepovažovala, vzhľadom na to, že ju nosím v obale.


V dnešnej dobe už existuje eshopov s elektronickými knihami aj veľa fór, kde si viete knihy stiahnuť. Samotná čítačka je od Amazonu, čiže priamo z nej viete nakupovať knihy (prevažne v angličtine) z Amazonu. Dole môžete vidieť, že vrchná časť sú moje nahrané/stiahnuté knihy a v spodnej máte návrhy na knihy z Amazonu.


Pri kliknutí na knihy, ktoré máte nahraté v čítačke, sa Vám otvorí samotná kniha. V prípade, že už ste ju predtým čítali, tak sa Vám otvorí presne tam, kde ste prestali. Viete zároveň zistiť, koľká je to strana či koľko času Vám zostáva v kapitole či celej knihe. Zároveň máte dole aj percentá, akú veľkú časť z knihy ste prečítali.



Zároveň viete knihu či jej časť pomocou pár kliknutí zdieľať, ísť na nejakú jej špecifickú časť alebo si meniť veľkosť textu. Viete zmeniť aj samotné rozloženie strany, či okraje. Inými slovami si viete zmeniť všetko tak, aby sa Vám dobre a pohodlne čítalo. :-)



Asi najväčším lákadlom tejto čítačky je 6" display. Ten je dotykový, čo u čítačiek nie je zďaleka bežnou vecou. Ďalej je display E-ink, čo v skratke znamená, že šetrí energiu aj oči. Viete si dokonca zmeniť aj jeho jas a tak viete pohodlne čítať v noci aj cez deň. Skutočne som sa raz začítala do noci, nemala som zasvietenú ani lampičku, a moje oči sa nenamáhali, nemusela som ich žmúriť ani naťahovať. Na druhý deň som ani nemala pocit, že som čítala. Na pláži a na priamom slnku som si zase pridala jas, aby som vedela pohodlne čítať. Je to určite veľmi praktická a asi najdôležitejšia časť čítačky.


Ďalšou vlastnosťou, ktorá ma donútila kúpiť si práve túto čítačku, je wikipedia a slovník. Čítačka má aj wi-fi a keď ste pripojení, viete si slovo ľahko a rýchlo vyhľadať vo wikipédii. Do čítačky si viete nahrať aj slovník a jedným kliknutím nájsť význam slova. Keďže chcem začať čítať viac v angličtine či v nemčine, je to pre mňa dokonalá funkcia. Žiadne ručné hľadanie slov v slovníku, len jedno kliknutie a viete, čo dané slovo znamená.


Keďže čítačka má aj pripojenie k Wi-fi, tak má aj internetový prehliadač. Nižšie môžete vidieť, že okrem prehliadaču Vám čítačka vie zobraziť aj obrázok. Prehliadač je skôr na minimálne googlenie nejakých výrazov, obrázkov a pod. Keď som čítala Dana Browna, googlila som si nejaké obrazy či symboly.


Pri čítaní si viete označiť aj časť textu, ktorý si zvýrazníte, pridáte si poznámku, zdieľate ju a pod.. Keďže patrím medzi ľudí, ktorí si radi niektoré myšlienky z kníh zachovajú, tak opäť je to super funkcia. Super je, že napríklad aj k odborným textom si viete pripisovať poznámky a nápady..


Čítačka podporuje viacero formátov (napr. .mobi či .pdf), ale jednoducho viete aj iné formáty previesť do Vami požadovaného. Je to otázkou pár minút. V internetových kníhkupectvách väčšinou vždy zoženiete aj formát, ktorý do čítačky potrebujete. Čítačka sa nabíja cez mini USB, takže ak máte napríklad Samsung S3 či S4, tak čítačku nabijete rovnakou nabíjačkou. Je to praktické hlavne na cesty, kde nemusíte ťahať so sebou rôzne nabíjačky.. Keďže v nej nájdete pamäť väčšiu ako 1 Gb, viete si so sebou zobrať na cesty skutočne veľa kníh.. :-)


Bola by som rada, keby mi čítačka nejakú dobu vydržala, a tak som sa rozhodla kúpiť si na ňu aj púzdro. Samozrejme cez ebay a v nejakej peknej farbe. Viete si kúpiť samozrejme luxusné drevené púzdra či púzdra, ktoré vyzerajú ako knihy. Ja som si vybrala toto "obyčajné" zelené. Stálo ma okolo 6-7 dolárov.



K objednaniu obalu som ešte dostala darčeky - stilus, fóliu na display a handričku na čistenie displaya. Už mám púzdro asi 3-4 mesiace a je v úplnom poriadku. Práve aj z toho dôvodu som si kupovala lacnejšie púzdro. Keď sa mi zničí alebo sa mi prestane páčiť, kúpim si nové.. :-)


Čítačku viete zohnať na slovenských eshopoch od 115 €, ja som stihla akciu, kde k čítačke bolo aj 100 kníh zdarma. Knihy Vás stoja v elektronickej podobe menej alebo si ich viete zadarmo stiahnuť. Tým pádom sa Vám investícia za čítačku vráti veľmi skoro.. :-) Ak veľa čítate (aj v noci) a nemáte dostatok miesta či financií na knihy, tak je to veľmi dobré riešenie. Ja osobne nedám na čítačku už dopustiť...


Používate čítačku alebo preferujete "klasické" knihy?

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov